Informatie wordt geladen, even geduld...loading
sluit dit venster
Lankeleisi X3000 Max: test / review

notificationsNotificaties aanzetten
UitlegActiveer meldingen om op de hoogte te worden gehouden wanneer er nieuwe artikelen en deals beschikbaar zijn. U kunt zich op elk moment afmelden. Deze functie werkt niet op iOS.
Op deze pagina:
Speciale aanbieding
Video review
X3000 Max versus X3000plus?
Kenmerken/specificaties
Uitpakken/monteren
Overzicht
Presentatie
Routetest
Trailtest
Autonomie
Handmatig
Conclusie/mening
Fietsen

Lankeleisi X3000 Max: test / review


Gepubliceerd op: 18-01-2024 / gewijzigd: 11-06-2024

De Chinese industrie bewijst voortdurend dat zij in staat is kwaliteitsproducten tegen betaalbare kosten op de markt te brengen. Dit is met name wat de democratisering van smartphones mogelijk heeft gemaakt, maar het is een fenomeen dat zich ook uitstrekt tot elektrische fietsen. De laatste fiets die ik heb getest was de Urtopia Carbon One, een volledig carbon fiets met elektrische ondersteuning tot 25 km/u. Het was een fiets die ik zou omschrijven als een beschaafde fiets, dit keer ga ik een fiets testen van een heel ander type...of beter gezegd een dier van een heel ander type omdat deze fiets afwijkt van de beschaafde kant van de Urtopia Carbon One.

Het zal me waarschijnlijk enige tijd kosten om deze fiets volledig te testen, omdat het grillige weer aan het einde van het jaar niet gunstig is voor dit soort tests, maar als u deze pagina vóór het einde van de test bezoekt, aarzel dan niet om uw vraag te stellen vragen in het opmerkingengedeelte onderaan de pagina. Ik zal proberen deze zo snel mogelijk te beantwoorden. De levering van mijn fiets staat gepland voor de laatste week van november.

Speciale aanbieding


De Lankeleisi X3000 Max is beschikbaar op de officiële website voor een basisprijs van € 2099, maar ik heb een promotiecode van € 100, zodat je hem voor de beste prijs kunt kopen.

Om van de aanbieding te profiteren, gebruikt u de code lankeleisilaurent in uw winkelmandje of klikt u op de volgende link om deze automatisch te activeren: (u wordt doorgestuurd naar de startpagina, maar de code verschijnt automatisch in uw winkelmandje)
Promotiecode activeren

Om de fiets te kopen, gebruikt u de volgende link:
Lankeleisi X3000 Max / officiële website

Dit is wat u in uw winkelmandje zou moeten zien met de korting van € 100
lankeleisi x3000 max coupon code promo

De korting van € 100,- kan worden gecombineerd met lopende promoties (bijvoorbeeld Black Friday)

Video review


youtube previewyoutube preview


X3000 Max versus X3000plus?


De X3000-serie is verkrijgbaar in verschillende modellen, dus verwar ze niet, want de kenmerken zijn niet hetzelfde, de prijs is ook heel anders.


KenmerkenX3000 PlusX3000 Max
Aantal snelheden77
Theoretisch bereik (km)55-13055-130
Batterijcapaciteit (A)17,520
Wielmaat (inch)20 / 420 / 4
Motor1x1000W2x1000W
Koppel (Nm)70-7590
RemmenSchijven/hydrauliekSchijven/hydrauliek
VeringVoor/achterVoor/achter
Gewicht (kg)2837
Snelheid (km/u)2551

Deze fietsen kunnen ongeremd worden gebruikt om hogere snelheden te bereiken.

Het belangrijkste verschil tussen deze twee modellen is vooral de aanwezigheid van een tweede motor op de X3000 Max. Deze tweede motor biedt buitengewone kracht en reactievermogen, met name met een koppel van 90 Nm dat enorme sensaties biedt op het gebied van acceleratie. Ook de accu is aangepast en de capaciteit is vergroot naar 20A in plaats van 17,5 op de X3000 Plus-versie.

Tenslotte is het verschil ook op de weegschaal voelbaar, de gewichtstoename is aanzienlijk en de X3000 Max is duidelijk geen fiets die je overal mee naartoe gaat nemen, hij weegt 37 kg!

Bijgewerkt 26-11-23:
Ik heb de fiets 3 dagen eerder ontvangen, verzending vanaf de officiële website komt uit Polen, snelle levering en geen belasting te betalen.

Update 23/12/03:
Ik kon eindelijk naar buiten om de fiets te testen. Ik had de zon al een paar weken niet gezien, maar het was -4°C. Ik had ook gelijk dat ik die dag eropuit ging, want de volgende dag viel er sneeuw.

Kenmerken/specificaties


Hier zijn de technische kenmerken van de Lankeleisi X3000 Max:

Wielen (inch)20
KleurenZwart/grijs,Zwart/oranje
FrameAlu 6061
StuurAlu 6061, 31,8 mm x 700 mm
VorkAlu, vergrendelbaar
DerailleurShimano M310
SchakelwisselaarShimano TX50
Crankstel52
Cassette14-28
KettingKMC 7s
RemmenDYISLAND, hydraulische schijfrem
VelgenAlu-legering
Banden 20*4.0 CHAOYANG
Gewicht (kg)37
Max. belasting (kg)180
Max. hoogte (cm)170-190
VoorkoplampLED van 4,5 inch
Batterij48V 20AH Samsung Lithium
Oplaadtijd (u)6 tot 7
Controller48v36a vectorcontroller met dubbele schijf
Motor48v 1000W x2
Versneller192DX
IP-klasse54
Bekrachtiging12-punts Holzer


Uitpakken/monteren


lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 1

De Lankeleisi De fiets alleen al weegt bijna 40kg, met de doos en toebehoren zal dat waarschijnlijk 45kg zijn.

In de doos zit de fiets met het achterwiel al gemonteerd. Vervolgens moet je het stuur, de koplamp, het voorwiel, de pedalen en het zadel monteren. In de doos met de accessoires zit een kleine handleiding, waarin de verschillende montagefasen worden beschreven. De foto's in de handleiding zijn vrij klein, ik heb onderaan de pagina een link naar de handleiding toegevoegd, hierdoor kun je de foto's vergroten als dat nodig is

De montage is niet heel moeilijk, je moet gewoon begrijpen wat je moet doen en de handleiding is niet altijd even duidelijk over dit onderwerp. Ik zal proberen de stappen wat gedetailleerder te beschrijven om u te helpen bij het monteren van uw fiets. Het eerste advies dat ik je kan geven is om zoveel mogelijk ruimte vrij te maken, want de fiets is groot en eenmaal uitgepakt zul je ook ruimte moeten nemen voor de accessoires. Vergeet niet om alle bescherming te verwijderen voordat u met de montage begint, dit zal uw leven later gemakkelijker maken.

Stap 1: het stuur
Het stuur is met bedrading aan de fiets bevestigd, maar moet aan de vork worden bevestigd. U moet eerst de steun losdraaien die wordt vastgehouden door 4 schroeven die u kunt losdraaien met een van de bij de fiets geleverde inbussleutels.
lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 3

Plaats vervolgens het stuur in de daarvoor bestemde kromming, een zoekersymbool zorgt ervoor dat u het stuur correct kunt centreren. Dit symbool geeft echter niet de juiste positie voor u aan, het dient als leidraad. Gezien mijn lengte (1m94) moest ik het stuur veel verder naar voren kantelen. Zodra u de juiste positie heeft gevonden, draait u de schroeven volledig vast en onderschat u het vastdraaien niet, anders kan uw stuur bewegen tijdens het rijden.

Stap 2: de koplamp
lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 7

Het voorlicht wordt aan de vork bevestigd. Hij is voorzien van twee buizen die geopend moeten worden door aan elke kant 2 schroeven per buis los te draaien. Vervolgens kunt u de open buis op de vork plaatsen (aan elke kant), vervolgens de buis sluiten en vastschroeven. Je moet ook de stroom voor de koplamp aansluiten, je moet de pijlen op elke connector matchen.

Stap 3: het voorwiel
lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 10

Om het voorwiel te plaatsen moet u de fiets omdraaien. Vergeet niet om de meegeleverde beschermingen te gebruiken, zodat deze niet op een oppervlak rust dat hem zou kunnen beschadigen. Vanwege het gewicht van de fiets moet u mogelijk om hulp vragen om deze terug te brengen. Het plaatsen van het wiel is een kwestie van gezond verstand; u moet de remschijf op één lijn brengen met de daarvoor bestemde gleuf zodat deze op de vork past. Bij de wielas zit een klein cirkeltje van metaal (naar binnen), er komt een kleine inkeping uit de metalen ring, deze moet naar boven wijzen als de fiets ondersteboven staat. Vervolgens moet u de as losmaken, zodat het wiel goed in de as past. Draai vervolgens de bouten stevig vast met een inbussleutel.

lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 11

Nadat je het wiel hebt geplaatst, moet je de motor aansluiten. De twee kabels zijn ook gemarkeerd met een pijl, je moet ze op elkaar afstemmen. Vervolgens moet u de kabelbinder op de vork losdraaien om de stroomkabel erin te steken en vervolgens alles vastdraaien zodat de kabel niet meer beweegt.

Stap 4: de pedalen
lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 21

De pedalen zijn vrij eenvoudig te monteren met de bijgeleverde sleutel. U moet het R-pedaal matchen met het rechterpedaal en het L-pedaal met het linkerpedaal.

Stap 5: het zadel
lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 22

Het zadel is zeer eenvoudig te monteren, u opent eenvoudig het slot bij de buis, plaatst het zadel en draait vervolgens het slot vast. Er is een "min"-indicator die aangeeft hoe ver u het zadel moet inbrengen. Helaas kan ik deze indicatie niet respecteren omdat ik vanwege mijn lengte verplicht ben de minimumlimiet enkele centimeters te overschrijden, anders zijn mijn benen volledig gebogen. Ik kom later in de review op dit punt terug omdat dit voor lange mensen een probleem kan vormen.

Voilà, de fiets is klaar voor gebruik! Ik had een deel van de montage gefilmd, maar na 30 minuten was de geheugenkaart van mijn camera vol en ik had het niet door. Ik mis dus een deel van de bewerking, maar als ik de laatste bewerking doe, ga ik proberen het videogedeelte te combineren met foto's om een ​​volledige bewerking in videoformaat te krijgen.

Ik verloor tijd met het bewerken van de volgende elementen:
- de koplamp vooraan aansluiten, ik kon het uiteinde niet vinden om deze op aan te sluiten
- het inbrengen van het voorwiel omdat ik de inkeping ter hoogte van de as niet had gezien
Als ik niet een beetje had hoeven zoeken, had ik deze fiets waarschijnlijk in 20 tot 30 minuten in elkaar kunnen zetten (inclusief uitpakken).

Stap 2: de koplamp
lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 7

Het voorlicht wordt aan de vork bevestigd. Hij is voorzien van twee buizen die geopend moeten worden door aan elke kant 2 schroeven per buis los te draaien. Vervolgens kunt u de open buis op de vork plaatsen (aan elke kant), vervolgens de buis sluiten en vastschroeven. Je moet ook de stroom voor de koplamp aansluiten, je moet de pijlen op elke connector matchen.

Stap 3: het voorwiel
lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 10

Om het voorwiel te plaatsen moet u de fiets omdraaien. Vergeet niet om de meegeleverde beschermingen te gebruiken, zodat deze niet op een oppervlak rust dat hem zou kunnen beschadigen. Vanwege het gewicht van de fiets moet u mogelijk om hulp vragen om deze terug te brengen. Het plaatsen van het wiel is een kwestie van gezond verstand; u moet de remschijf op één lijn brengen met de daarvoor bestemde gleuf zodat deze op de vork past. Bij de wielas zit een klein cirkeltje van metaal (naar binnen), er komt een kleine inkeping uit de metalen ring, deze moet naar boven wijzen als de fiets ondersteboven staat. Vervolgens moet u de as losmaken, zodat het wiel goed in de as past. Draai vervolgens de bouten stevig vast met een inbussleutel.

lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 11

Nadat je het wiel hebt geplaatst, moet je de motor aansluiten. De twee kabels zijn ook gemarkeerd met een pijl, je moet ze op elkaar afstemmen. Vervolgens moet u de kabelbinder op de vork losdraaien om de stroomkabel erin te steken en vervolgens alles vastdraaien zodat de kabel niet meer beweegt.

Stap 4: de pedalen
lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 21

De pedalen zijn vrij eenvoudig te monteren met de bijgeleverde sleutel. U moet het R-pedaal matchen met het rechterpedaal en het L-pedaal met het linkerpedaal.

Stap 5: het zadel
lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 22

Het zadel is zeer eenvoudig te monteren, u opent eenvoudig het slot bij de buis, plaatst het zadel en draait vervolgens het slot vast. Er is een "min"-indicator die aangeeft hoe ver u het zadel moet inbrengen. Helaas kan ik deze indicatie niet respecteren omdat ik vanwege mijn lengte verplicht ben de minimumlimiet enkele centimeters te overschrijden, anders zijn mijn benen volledig gebogen. Ik kom later in de review op dit punt terug omdat dit voor lange mensen een probleem kan vormen.

Voilà, de fiets is klaar voor gebruik! Ik had een deel van de montage gefilmd, maar na 30 minuten was de geheugenkaart van mijn camera vol en ik had het niet door. Ik mis dus een deel van de bewerking, maar als ik de laatste bewerking doe, ga ik proberen het videogedeelte te combineren met foto's om een ​​volledige bewerking in videoformaat te krijgen.

Ik verloor tijd met het bewerken van de volgende elementen:
- de koplamp vooraan aansluiten, ik kon het uiteinde niet vinden om deze op aan te sluiten
- het inbrengen van het voorwiel omdat ik de inkeping ter hoogte van de as niet had gezien
Als ik niet een beetje had hoeven zoeken, had ik deze fiets waarschijnlijk in 20 tot 30 minuten in elkaar kunnen zetten (inclusief uitpakken).

Overzicht


lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 15

Deze Lankeleisi X3000 Max is mijn eerste dikke fiets. Ik heb andere fietsen, maar het zijn allemaal "normale" fietsen met dunne wielen. De aanwezigheid van dergelijke wielen geeft hem een ​​zeer massief effect, maar ik vind dat de constructie met het schuine stangenframe hem een ​​bepaalde stijl geeft. De fiets waar ik het meest op rijd is mijn racefiets en de zitpositie op Lankeleisi is heel duidelijk anders, ik zit in een comfortabelere positie voor de rug en ik voelde direct het effect van de vering daar waar mijn racefiets ervoor zorgt dat ik alle Drempels.

Het stuur kan in een vrij hoge positie worden versteld, ook dit is nieuw voor mij, ik ben gewend om in een lagere positie te rijden maar hier is de druk op mijn armen aanzienlijk minder.

Presentatie



Omlijsting

lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 47

Het frame is niet erg conventioneel, omdat de voor- en achterkant van de fiets slechts bij elkaar worden gehouden door een enkele, vrijwel horizontale as, waarin ook de accu is ondergebracht. Deze positie is best interessant omdat hierdoor het gewicht van de batterij kan worden verdeeld en alle bedrading vrij discreet langs deze as kan lopen.

De lasnaden zijn goed zichtbaar, maar voor een fiets van dit type is dat niet verrassend. Het is zelfs behoorlijk geruststellend omdat ik me kan voorstellen dat sommige gebruikers hem voor de lol aan een schokbehandeling zullen onderwerpen.

Stuur

lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 48

De vorm en positie van het stuur zijn nieuw voor mij, ik heb nog nooit een fiets gehad die zo hoog zit en hij is absoluut comfortabeler dan mijn racefiets. Ik was verrast toen ik ontdekte dat de rempositie omgekeerd is in vergelijking met andere fietsen die ik heb getest, de linkerrem bedient de achterrem. Ik zal eraan moeten wennen omdat ik de neiging heb om voornamelijk met het achterwiel te remmen, maar hier is het iets te riskant.

Aan de linkerkant van het stuur bevindt zich een bedieningspaneel waarmee u de fiets kunt inschakelen, het ondersteuningsniveau kunt wijzigen of de koplampen kunt inschakelen. In het midden vinden we het scherm waarop we de snelheid, batterijniveau, ondersteuningsniveau, actieve snelheid en afgelegde afstand terugvinden. Het scherm kantelt om reflecties te verminderen. Dit scherm is een Dukawey-scherm, ik kan me voorstellen dat sommige componenten over meerdere fietsmerken worden gedeeld.

Aan de rechterkant van het stuur bevindt zich de hendel waarmee u de snelheid aan de derailleur kunt wijzigen, evenals een knop die toegang geeft tot de snelheden 5 tot 7 die niet toegankelijk zijn met de hendel. Ook de rechterhandgreep is in twee delen gesneden, één met het gaspedaal en de andere met de normale handgreep. Ook hier moet je wennen aan de aanwezigheid van het gaspedaal en voorkomen dat je deze per ongeluk activeert.

Het stuur is vrij breed, wat een grotere positioneringsvrijheid biedt, maar aan de andere kant past het misschien niet door alle deuren als je het met de hand vasthoudt. Hij is 72 cm breed en deze breedte is uiteraard niet aanpasbaar.

Motor

lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 24

Het Lankeleisi-koppel en een zeker gemak om je op de juiste snelheid te brengen.

Wat is het voordeel van een tweede motor?
Betere tractie: Een fiets met twee motoren kan voor betere tractie zorgen, vooral in moeilijke omstandigheden zoals op ruw terrein, gladde ondergrond of steile hellingen. Elk wiel kan onafhankelijk worden aangedreven, waardoor de stabiliteit en tractie worden verbeterd.

Krachtverdeling: De krachtverdeling tussen de twee wielen kan bijdragen aan een soepelere acceleratie en een beter reactievermogen, vooral in bochten.

Geschikt voor elk terrein: Offroadfietsen, vooral elektrische mountainbikes, kunnen profiteren van dubbele motoren voor betere prestaties op gevarieerde trails.

Het toevoegen van een motor heeft ook enkele nadelen:
Extra gewicht: Door een tweede motor en bijbehorende onderdelen toe te voegen, kan het totale gewicht van de fiets toenemen, wat het rijgedrag en de levensduur van de batterij kan beïnvloeden.

Toegenomen complexiteit: Een systeem met twee motoren kan vanuit ontwerp- en onderhoudsperspectief complexer zijn. Er zijn meer componenten om te beheren en te onderhouden.

Potentiële kosten: Fietsen met twee motoren kunnen duurder zijn vanwege de extra vereiste technologie en componenten.

Deze dubbele motor kan u dus helpen steile hellingen gemakkelijker te beklimmen, maar geeft wel het gevoel van onmiddellijke start.

Verzending

lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 20

De Lankeleisi X3000 Max heeft een kettingaandrijving (KMC 7s) en maakt gebruik van een 52 tands crankstel in combinatie met een 14-28 cassette. De combinatie van een 52x14 met 20 inch wielen levert een ontwikkeling op van 5,9 meter per pedaalomwenteling en bij een cadans van 60 omwentelingen per minuut resulteert dit in een snelheid van circa 21 km/u. Met een cadans van 90 toeren per minuut overschrijden we de 30 km/u. De ontwikkeling is dus niet enorm groot maar hoeft geen groot probleem te vormen aangezien deze fiets ondersteuning biedt zonder te trappen. Degenen zoals ik die graag op de pedalen trappen, zullen snel lucht in beweging brengen.

Wielen

lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 26

Deze fiets is voorzien van 20 inch wielen met een breedte van 4 inch. Met dit type band kun je de trails op zonder al te veel grip te verliezen, maar ik kom later in het artikel op dit punt terug omdat je je bewust moet zijn van de beperkingen van dit type configuratie.

Remmen

lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 40

De remmen zijn omgekeerd vanuit de gebruikelijke positie, de achterrem kan worden bediend vanaf de linker stuurgreep. Omdat ik op mijn andere fietsen gewend ben om voornamelijk de achterrem te gebruiken, moest ik me een beetje aanpassen, maar niets dramatisch. Aan de andere kant merkte ik een groot verschil in remkracht tussen de voor- en achterrem, de achterrem is aanzienlijk zwakker dan de voorrem. Ik weet niet of het specifiek is voor mijn fiets of dat het voor alle X3000 Max hetzelfde is, maar ik raad je in ieder geval aan om met beide remmen tegelijk te remmen, omdat gezien het gewicht van de fiets het gebruik van beide remmen is meer dan aanbevolen. Met beide remmen remt de fiets zeer hard en stopt ondanks de snelheid en het gewicht zeer snel.

Zadel

lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 29

Het zadel is enorm, ik ben dit soort zadel niet gewend. Het voelt bijna alsof ik in een fauteuil zit, dit zadel is zo comfortabel vergeleken met het dunne, harde zadel op mijn racefiets. Ondanks zijn stoere uiterlijk is deze fiets zeer comfortabel en absorbeert hij de oneffenheden in het wegdek behoorlijk goed.

Ik heb de afstanden tot de pedalen gemeten, zodat je kunt bepalen of deze fiets geschikt voor je is. De grond-pedaalafstand is 15 cm, dus iets hoger dan een traditionele fiets. De afstand tussen het onderste pedaal en het begin van de zitbuis is 54 cm, dit is een vrij korte afstand die de meeste gebruikers zal dwingen hun zadel te monteren. Op mijn racefiets heb ik een afstand van 68 cm. Ten slotte moest ik voor mijn maat het zadel ongeveer twintig centimeter verhogen.

Op mijn racefiets heb ik een ruimte van 85 cm tussen het onderste pedaal en de onderkant van het zadel, op de Lankeleisi heb ik 74 cm als ik het zadel voorbij het maximale niveau zet. De afstand vanaf de grond is 91 cm als de racefiets de as van de fiets volgt en 89 cm bij de Lankeleisi. De hoogte vanaf de grond is dus ongeveer hetzelfde maar daar staat tegenover dat de afstand tussen zadel en pedaal korter is en mijn benen daardoor gebogen zijn, maar voor jou zou dit niet het geval moeten zijn als je 1m80 of minder bent. Het is ook minder problematisch dan op een racefiets omdat het doel van dit type fiets ook niet hetzelfde is. Bij een racefiets zoek je naar prestatie en heb je daarom een ​​goede beenpositie nodig, bij deze fiets is dit niet het geval.

Batterij

lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 46

U krijgt toegang tot de accu door het fietsframe te openen en het mechanisme onder de fiets te ontgrendelen. Het is niet superpraktisch omdat de fiets behoorlijk zwaar is en het hanteren ervan om de batterij te verwijderen niet superpraktisch is. Er is een tip om de accu op te laden terwijl deze in de fiets zit, als je de mogelijkheid hebt om hem op die manier op te laden is dat waarschijnlijk veel gemakkelijker. Voor degenen zoals ik die niet de mogelijkheid hebben om de fiets op te laden waar deze gestald staat, zul je dus de accu moeten verwijderen en thuis moeten opladen.

Zoals bij alle batterijen van dit type duurt het opladen behoorlijk lang, het duurt bijna 7 uur om hem volledig op te laden. Ik heb 165 Watt verbruik gemeten aan het stopcontact om de accu op te laden, dit is niet triviaal.

Scherm/Elektronica

lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 48


Accessoires

lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 31

Dit soort fietsen is niet gericht op een superbreed publiek, dus ik was verrast toen ik zag dat de fiets was uitgerust met een bagagerek. Ik kan me niet voorstellen dat ik met deze fiets boodschappen ga doen of iets vervoer, het lijkt een beetje op het vasthaken van een trekhaak aan een auto van het type Ford Mustang. Het werkt zonder problemen, maar het is een ongebruikelijke combinatie.

De doos is goed gevuld met accessoires, waaronder verschillende inbussleutels van verschillende groottes (slechts één is bruikbaar voor de fiets), een kruisschroevendraaier, een pomp, een slot en een stroomadapter voor de Verenigde Staten.

Routetest


lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 100

Eerste afslag: ongeveer 20 km.
Ik heb de fiets getest op landwegen en paden, het was erg koud (-4°C) en ondanks mijn handschoenen dacht ik dat ik mijn vingers daar zou laten. Het eerste dat me opviel was het gewicht (en de omvang) van de fiets, hij is werkelijk enorm. Om hem uit de garage te halen en in de goede richting te zetten, moet je hem optillen om hem om te draaien, of je moet hem in verschillende fasen doen omdat de draaicirkel groot is. Als u op een weg moet keren, moet u ervoor zorgen dat u daarvoor voldoende ruimte heeft. De fiets heeft een hulpfunctie zodat je het gewicht niet hoeft te dragen als je naast de fiets loopt, deze functie zorgt ervoor dat de fiets tot 6km/u naast je kan rollen, ik denk dat dit voor sommige mensen echt nodig zal zijn .

Eenmaal onderweg is het gewicht niet meer echt voelbaar dankzij de kracht van de motor. Als je op één motor rijdt, gaat de fiets vrij snel tot 25 km/u zonder dat je moet vertrekken. De vering absorbeert de meeste oneffenheden in de weg en de fiets is zeer gemakkelijk te besturen.

Schakelen

lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 110

Ik heb de verschuiving verschillende keren in beide richtingen getest voordat ik verder ging en was positief verrast door de soepelheid van de verschuiving. De ketting schakelt op een vrij natuurlijke manier zonder vertraging van de ene snelheid naar de andere zonder dat je een krakend geluid hoort, zoals bij de meeste fietsen. Met de bedieningshendel rechts op het stuur kun je zo snel schakelen dat je ongetwijfeld vaak meerdere versnellingen tegelijk zult schakelen, hier vergeten we een beetje de precisie, het is comfort en gemak dat voorop staat. De kleine hendel waarmee je van de 7e naar de 1e kunt gaan, moet steeds verder worden geduwd om als eerste te bereiken en als je geen lange vingers hebt, zul je waarschijnlijk de hendel moeten loslaten om daar te komen.

Het schakelen gebeurt rechts van het stuur, net na de gashendel, en dit brengt me bij het volgende punt.

Versneller

lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 112

Dit is de eerste keer dat ik een fiets met gaspedaal test en als dit bij jou ook het geval is, moet je enkele voorzorgsmaatregelen nemen. Ik heb grote handen en door mijn handen op het rechterdeel van het stuur te plaatsen, bedekt een deel van mijn hand het gaspedaal. Ik heb dus onvermijdelijk meerdere keren het gaspedaal geactiveerd zonder dat ik het bedoelde en omdat het vrij snel reageert, kan dit soms als een verrassing komen.

Ik was eigenlijk verrast bij het stoppen, ik hield het stuur aan de rechterkant vast om een ​​camera te fixeren en per ongeluk activeerde ik het gaspedaal, de fiets vertrok als een steigerend paard en ik moest passerende fietsers verrassen. Je moet dus een beetje voorzichtig zijn, het gaspedaal werkt heel goed, maar je mag het niet vergeten, anders komen er enkele verrassingen voor.

Motor

Mijn eerste kilometers heb ik eerst op de motor gereden en met de snelheidslimiet van 25 km/u. De motor biedt wegcomfort waardoor iedereen zich zonder de minste inspanning kan voortbewegen, aangezien deze fiets ondersteuning biedt zonder te trappen. De motor maakt een klein zoemend geluid zoals de meeste motoren van dit type.

De Lankeleisi X3000 Max heeft verschillende ondersteuningsmodi om uw leven gemakkelijker te maken, maar u moet begrijpen wat dat inhoudt. Zonder hulp is de fiets echt te zwaar om te manoeuvreren. Ik heb goede benen, maar door het gewicht van de fiets in combinatie met een beperkte hoogte (minder dan 6 meter) kun je niet erg comfortabel rijden. De ondersteuning is echter vanaf het eerste niveau behoorlijk belangrijk. Als je van geen ondersteuning naar het eerste niveau gaat, wordt de fiets echt bevrijd. De andere levels maken het iets makkelijker maar het verloop is niet lineair, ik heb vooral de indruk dat de kloof tussen elk level kleiner wordt. Met hulp is het prima mogelijk om vrijwel de hele tijd in 52x14 te blijven en dit is eigenlijk de combinatie die mij het beste ligt want ook als trappen niet nodig is, trap ik nog steeds met veel plezier en in 52x14 kan ik toch mijn bijdrage leveren aan de snelheid van de fiets.

Ondersteuning is snel, maar er is een zeer merkbare latentie. Als u de pedalen indrukt, voelt u een fractie van een seconde weerstand, waarna de ondersteuning het overneemt. Op mijn Utopia Carbon One heb ik deze latentie niet, de assistentie is aanwezig zodra ik op druk. Deze kleine vertraging veroorzaakt een soort schok in het ritme. Het tegenovergestelde effect merk ik als ik stop met trappen, ik heb het gevoel dat de ondersteuning een fractie van een seconde blijft functioneren terwijl ik meer trap en dan stopt hij plotseling. Dit kan bij alle fatbikes het geval zijn, ik weet het niet, het is de eerste fatbike die ik heb getest.

Vervolgens heb ik de motor bergopwaarts getest om te zien of hij mijn gewicht (100 kg) en het gewicht van de fiets (37 kg) kon dragen. Ik heb thuis geen grote beklimmingen maar wel een paar op mijn gebruikelijke routes, dit zijn beklimmingen die ik goed ken en daardoor weet ik hoe snel ik ze aankan en welke inspanning ik moet leveren om te komen. daar. Ik begon met een klim waarbij ik met mijn racefiets rond de 35 km/u start en met een hartslag van boven de 140 op de top aankom met zo'n 15 km/u. Met de Lankeleisi X3000 Max val ik de klim aan met 25 km/u. h en ik kom met 24 km/u zonder enige buitenademing op de top aan. Met slechts één geactiveerde motor merk ik dat de fiets op een steilere klim nog steeds wat problemen ondervindt met een gewicht als het mijne, maar gelukkig is er een tweede motor.

Om de tweede motor in te schakelen, drukt u eenvoudig gedurende 2 seconden op de + knop op het bedieningspaneel aan de linkerkant van het stuur. Het scherm geeft dan DUAL weer in plaats van SINGLE, maar ook zonder naar het scherm te kijken voel je snel dat er iets gebeurt. De tweede motor geeft de fiets letterlijk de vrijheid om hem met veel gemak naar maximale snelheid te stuwen. Als je stilstaat en het gaspedaal gebruikt terwijl beide motoren in actie zijn, laten beide wielen draaien! Op de weg slipt de fiets slechts kort, maar als je op een zachte ondergrond begint, maak je waarschijnlijk een voor.

De Lankeleisi Bij de tweede motor moet je nog voorzichtiger zijn met het gaspedaal als je stilstaat. Wanneer beide motoren tegelijkertijd draaien, is de fiets merkbaar luidruchtiger.

Deze combinatie van de twee motoren is duidelijk een kracht van dit product, het zorgt voor geweldige sensaties en biedt een zeer aangenaam rijcomfort.

Opschorting

lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 119

De voorvering kan worden aangepast aan uw wensen, variërend van een zachte vering tot iets heel stevigs. De basisconfiguratie is ingesteld op een redelijk stevige vering. Ik vertrok voor mijn eerste test zonder de basisconfiguratie te veranderen en ik moet zeggen dat het mij goed beviel. Ik heb een stuk verharde weg vlakbij mijn huis, een weg die ik vermijd met mijn racefiets omdat ik mijn wielen zou kunnen beschadigen en mijn kunstgebit zou kunnen verliezen. Ik zei tegen mezelf dat ik met dit soort fiets wel een poging kon wagen om te passeren, maar dat was verre van een prettige ervaring. Ik was van alle kanten erg geschokt en aangezien ik met een snelheid van 25 km/u reed, heb ik de schokken nog meer opgevangen dan met mijn normale fiets omdat ik sneller reed met de Lankeleisi.

Ik ga dit stuk verharde weg opnieuw doen met een andere veringsinstelling en aangezien ik mijn eerste passage met een camera op de voorvork heb gefilmd, kan ik de twee vrij gemakkelijk vergelijken.

Crankstel/cassette

lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 120

De Lankeleisi X3000 Max is uitgerust met een 52T crankstel en een 14-28T cassette wat resulteert in een slag van minder dan 6 meter bij elke pedaalomwenteling. Vergeleken met mijn racefiets is dat ongeveer de helft, dus met elke pedaalslag legt de racefiets 5 meter meer af. Het lijkt misschien enorm en dat is inderdaad zo, maar voor dit type fiets is dat absoluut geen probleem. Het is geen fiets die je koopt voor sport en prestatie, het is precies het tegenovergestelde. De motorondersteuning compenseert dit ontwikkelingsachterstand volledig.

Aan de achterzijde vinden we een Shimano Altus derailleur die zijn rol met flexibiliteit en snelheid zeer goed vervult. Toen ik de fiets in elkaar zette, merkte ik dat de ketting erg los leek en ik zei tegen mezelf dat dit waarschijnlijk invloed zou hebben op de snelheid en soepelheid van het schakelen, maar dat is eerlijk gezegd niet het geval. De versnellingen gaan op een heel natuurlijke manier van het ene niveau naar het andere, wat bijna verrassend is voor een fiets van dit type.

Zadel

lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 121 1

Het zadel is erg groot en comfortabel, geschikt voor een zeer breed publiek (mannelijk en vrouwelijk). We zijn hier heel ver verwijderd van het type zadel dat ik gewend ben te gebruiken. Het zadel is zeer eenvoudig en zonder gereedschap in hoogte te verstellen, eenvoudig de buis losmaken met de klem aan de bovenzijde van het frame. Zoals je op de foto kunt zien, is er een minimumniveau voor het plaatsen van het zadel en ik zit ruim boven dit niveau. Waarvoor? Ik ben 1m94 lang en om mijn been recht te hebben als ik stilstond, moest ik het zadel naar dit niveau verhogen. Met dit niveau kan ik stilstaan, maar het is nog steeds een beetje onvoldoende voor de trappositie omdat mijn benen iets te gebogen zijn naar mijn smaak. De volgende keer dat ik ga rijden zal ik de ruimte tussen het pedaal en het zadel meten om deze ruimte met mijn andere fietsen te vergelijken.

De fiets is ontworpen voor lengtes tot 1m90, maar degenen zoals ik die groter zijn, kunnen hem nog steeds gebruiken, terwijl ze zich wel bewust zijn van een paar beperkingen. Ik gebruik voornamelijk een racefiets en bij deze fiets heb ik één been bijna gestrekt over de pedalen om zoveel mogelijk te duwen maar dat kan niet op deze fiets. Dit is op zichzelf geen probleem omdat het niet het doel van de fiets is, ik vond het ongebruikelijk maar niet uitschakelend.

Omlijsting

lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 103

Het frame is behoorlijk goed ontworpen, want ook al ben ik niet gewend om op dit soort fietsen te rijden, de vorm en het gewicht van het frame zijn voor mij nooit een probleem geweest. Ik vind zelfs dat de centrale plaatsing van de accu een goede zaak is om een ​​goede balans te krijgen qua gewicht van de fiets.

Aan de andere kant heb ik wederom een ​​opmerking over de grote maten. Ik draag maat 47 en als ik met mijn tenen trap, raakt de achterkant van mijn voet de voet van de fiets aan de linkerkant en het frame van de fiets aan de rechterkant. Ook hier is het een kwestie van gewoonte want ik rijd met mijn tenen op mijn racefiets maar hier moet ik met het midden van mijn voet op de pedalen drukken anders stoot ik mijn voet ergens op de achterkant.

Scherm

Ik speelde een beetje met het scherm voordat ik vertrok en vond dat het perfect leesbaar was. Maar eenmaal onderweg veranderde ik van gedachten. Omdat de positie van het stuur is gekozen op basis van mijn lengte, maakt de positie van het scherm het onleesbaar in de zon. De snelheid kan ik nauwelijks zien omdat het grote cijfers zijn, de overige aanduidingen kan ik niet lezen. Ik heb in de handleiding geen enkele indicatie gezien om de schermhelderheid te veranderen, ik blijf zoeken omdat het scherm wel wat meer helderheid zou kunnen gebruiken.

Remmen

lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 117

De Lankeleisi X3000 Max is voorzien van hydraulische schijfremmen voor en achter, dit zijn remmen van het merk DYISLAND. De achterrem wordt bediend met de linker hendel, het is het tegenovergestelde van wat ik op mijn andere fietsen heb, dus je moet dit weten en voorzichtig zijn, anders loop je het risico de voorrem te veel te gebruiken met de gevolgen die dit kan hebben. Ik ben gewend om op mijn andere fietsen meestal de achterrem te gebruiken en was een beetje verrast toen ik ontdekte dat de achterrem van de Lankeleisi een beetje zwak is. Als ik alleen met de achterrem rem, is de remweg te lang.

De voorrem daarentegen is krachtiger en directer, de combinatie van de twee remmen maakt snel en effectief remmen mogelijk. Remmen is een essentieel onderdeel van deze fiets, want met de snelheid die je kunt bereiken en het gewicht van de fiets (naast je eigen gewicht) moet je kunnen rekenen op goede remmen. Ik moedig je daarom aan om de remmen uit te proberen voordat je aan het avontuur begint, zodat je er zeker van bent dat je ze eenmaal onderweg goed onder controle hebt. Als je snel op een situatie moet reageren, moet je de juiste beslissing kunnen nemen en in mijn geval heb ik de reflex om de rem naar rechts in te drukken, maar dit is geen goed idee. Dit kan bij andere fatbikes ook het geval zijn maar zoals ik al zei is dit mijn eerste fatbike, dus voor dit type fiets heb ik geen vergelijkingspunt.

Trailtest


lankeleisi x3000 max test review avis recensione prueba opinion beoordeling photo unboxing 152

Het is weken geleden dat de regen ophield en de grond is duidelijk drassig, dus dit zijn geen ideale omstandigheden om een ​​boswandeling te maken, maar het stelde me in staat beter te begrijpen waartoe deze fiets in staat was. Ik ben geen specialist in bospaden, ik rijd nooit op paden omdat ik tot nu toe geen fiets had die daartoe in staat was. Het rijden op een modderig parcours met de Lankeleisi X3000 Max was voor mij dan ook een ontdekking.

Ik waagde me in een bos vlakbij mijn huis waar paden zijn aangelegd zodat ik kan fietsen, deze paden zijn behoorlijk gevarieerd met behoorlijk flinke stijgingen en dalingen. Met een flinke dosis voorzichtigheid ging ik het eerste pad op want dat had ik nog nooit gedaan en na 100 meter moest ik al stoppen omdat er iemand met zijn honden liep, ik moest snel aan de kant zetten. Het remmen is echt krachtig, zelfs in slechte omstandigheden, maar ik had het gevoel dat de natte ondergrond snel een probleem zou worden.

Ik begon toen aan mijn eerste afdaling waar het pad in redelijk goede staat was, dus ik ondervond geen problemen. Even verderop stuitte ik op een eerste onverwachte hindernis, het pad stond volledig onder water. Ik wandel al jaren over deze paden en heb nog nooit zoveel water op de paden gezien. Omdat ik niet echt weet hoe ik het moet aanpakken, omdat ik niet gewend ben om onder zulke omstandigheden te rijden, probeer ik het voorzichtig aan te pakken door rustig door het overstroomde gebied te rijden. Dit was uiteraard niet de juiste aanpak, want ik stond al snel met mijn voeten in het water stil. Ik zag er slim uit met mijn prachtige fiets midden in het water geplant. Het vermogen van de motor hielp mij niet omdat het koppel zo hoog was dat de wielen in de modder draaiden.

Eenmaal uit de modder vervolgde ik mijn reis en merkte dat ik tegenover een ander overstroomd gebied stond, maar deze keer was de aanwezigheid van water minder belangrijk. Ik besloot sneller door het overstroomde gebied te gaan, zodat ik niet midden in het water vast kwam te zitten. Deze keer lukte het wel, maar ik had wel wat schrik tijdens de overtocht, want ook al stond de motor niet stil, danste hij nog steeds de hele overtocht. Nogmaals, ik ben dit niet gewend en ik kan me voorstellen dat iemand die aan dit soort aandoeningen gewend is, er gemakkelijker uit moet kunnen komen dan ik. Ondanks mijn aarzeling en tegenzin heb ik meerdere van dit soort routes kunnen afleggen met hetzelfde resultaat.

Voordat ik naar huis terugkeerde, zei ik tegen mezelf dat ik een behoorlijk steile klim moest overwinnen om te zien of de fiets me zonder problemen naar de top zou kunnen brengen. De klim in kwestie is een klim van ruim 25%, deze is zo steil dat de klim te voet ook een inspanning betekent. Ik had ook niet de mogelijkheid om vaart te winnen, dus begon ik stil te staan ​​en viel ik direct de klim aan. Heeft de fiets de top bereikt? Helaas niet, maar hij haalde het bijna en de reden dat hij het niet haalde was opnieuw vanwege de vochtigheid van het veld. De laatste paar meter waren behoorlijk modderig en de fiets begon te draaien. Ik moest dus verschillende keren mijn voet op de grond zetten om de klim te voltooien, maar ik denk dat hij op droge grond de hele afstand had kunnen afleggen zonder mij te dwingen een voet op de grond te zetten.

Als je graag op trails rijdt, zal deze fiets perfect aan je verwachtingen voldoen, op voorwaarde dat de grond niet te drassig is, want met een dergelijk koppel zal de fiets de neiging hebben om te slippen. Ik was positief verrast door hoe gemakkelijk het was om met deze fiets trails te rijden en ik weet zeker dat ik er met wat meer ervaring nog beter van had kunnen genieten.



Autonomie


Met de theoretische actieradius zou je bijna 100 km moeten kunnen rijden, maar de realiteit kan heel anders zijn, maar niet noodzakelijkerwijs om de redenen die je je misschien kunt voorstellen. Als ik met beide motoren rijd en vaak gebruik maak van elektrische ondersteuning, kan ik per accuniveau ongeveer 10 kilometer afleggen en zijn er 5 accuniveaus. U kunt dus rekenen op ongeveer 50 km autonomie met maximale ondersteuning. Als je een enkele motor gebruikt en de moed hebt om te trappen, zou je 100 kilometer moeten kunnen halen, maar dat zal niet gemakkelijk zijn. Waarvoor? Het aandrijfmechanisme is zo responsief dat zelfs als u trapt, de motor u zeer snel aanzienlijk zal ondersteunen. Ook als je wilt trappen zal de motorondersteuning toch snel genoeg ingrijpen om je een zeer effectieve trapondersteuning te bieden en dus ook als je in principe de kracht van je benen wilt gebruiken, zal de fiets je nog steeds helpen.

Handmatig


Hier zijn twee links om de Lankeleisi X3000 Max-handleiding in het Frans en Engels te downloaden:

Handleiding in het Frans een>
Engelse handleiding

Conclusie/mening


Deze Lankeleisi X3000 Max is mijn eerste fatbike en mijn test weerspiegelt deze eerste ervaring dan ook een beetje alsof ik voor het eerst iets ontdek. Ik beschouw mezelf niet als een geweldige sporter, maar ik probeer minstens 2 uur per week te rijden op het maximale van mijn capaciteit. Ik gebruik voornamelijk mijn racefiets die geen elektrische ondersteuning heeft, maar ik gebruik soms ook andere ondersteunde racefietsen. Ik heb dus niet het typische profiel voor een dikke fiets, maar ik vond het erg leuk om deze Lankeleisi X3000 Max te testen vanwege de sensaties die hij biedt.

De combinatie van de twee motoren is duidelijk het sterke punt van deze fiets. Met een enkele motor werkt de fiets goed, maar levert hij niet echt geweldige sensaties op. Met de tweede motor is de ervaring compleet anders. De fiets heeft een uitzonderlijk koppel van 95 Nm en bij het wegrijden laten beide wielen draaien omdat hij zo responsief is. Met zo'n koppel en een vermogen van 2000 watt kun je a priori elk type klim aan (tot 35% in theorie) zonder al te moe te worden. De ondersteuning is zeer effectief en het trappen wordt een formele bezigheid omdat de ondersteuning zodanig is dat u nauwelijks moeite hoeft te doen om de fiets vooruit te krijgen. Als je geen goede fysieke conditie hebt, kan deze fiets je een flinke boost geven!

De fiets is begrensd op 25 km/u, maar je kunt hem vrij eenvoudig ontgrendelen met de bediening links op het stuur. Met beide motoren en het ondersteuningsniveau op maximaal rijd je gemakkelijk boven de 40 km/u. Het is mij nog nooit gelukt om op een vlakke ondergrond boven de 45 km/u te komen, maar dat komt waarschijnlijk door mijn gewicht. Met dit snelheidsniveau kom je in een andere categorie fietsen terecht en heb je een goede helm en waarschijnlijk een verplichte verzekering nodig (dit is afhankelijk van je wetgeving). Dit gemak om 40 km/u of meer te bereiken is een ander sterk punt van deze fiets, maar je moet je ervan bewust zijn dat je bij deze snelheid meer risico's neemt en niet noodzakelijkerwijs de risico's die je misschien zelf zou bedenken. Ik denk vooral aan de reactie van anderen op de weg die waarschijnlijk niet verwachten dat een fiets zo snel gaat.

De accuduur is behoorlijk goed en ik was zelfs positief verrast want met het vermogen van de motor dacht ik dat ik niet lang vol gas zou kunnen rijden maar dat is niet het geval. Op mijn route in het bos waar ik de fiets bijna altijd maximaal gebruikte, verbruikte ik per 10 kilometer een reep accu. Je kunt dus hopen de 50 kilometer te halen met veel hulp en als het je lukt om je benen te gebruiken in plaats van de motor, kun je waarschijnlijk de 100 kilometer naderen. De begeleiding is zo interventionistisch dat u uw benen niet zo snel op de proef zult stellen.

De vering en het zadel zorgen voor een groot rijcomfort, maar u mag niet vergeten de vering aan te passen aan het type terrein. Ik had de vering op de stevigste stand gelaten voordat ik op kasseien reed, ik werd flink geschud terwijl dit bij een zachtere afstelling geen probleem vormt. De maat van het zadel zorgt voor extra comfort dat niet te verwaarlozen is. Ik ben gewend om met dunne, harde zadels (racefiets) te rijden, het voelde alsof ik met dit soort zadel in een fauteuil zat.

Deze fiets heeft dus onmiskenbare kwaliteiten en zal u uitzonderlijk rijplezier bezorgen, op voorwaarde dat u op de hoogte bent van een aantal elementen die specifiek zijn voor dit type fiets. Ten eerste is er het gewicht en de omvang. De fiets is zwaar en neemt ruimte in beslag, waardoor je hem niet zo makkelijk hanteert als een normale fiets. Je kunt hem opvouwen, maar niet om hem te vervoeren omdat hij te zwaar is, je moet hem meer bekijken vanuit het perspectief dat je hem gemakkelijker kunt opbergen. Ook het formaat heeft invloed op de draaicirkel; dit type fiets heeft meer ruimte nodig om te kunnen draaien dan een normale fiets.

Je moet je ook bewust zijn van de brutaliteit van de fiets, want zoals ik schreef, het koppel kan je verrassen en je moet leren de motor onder controle te houden. Je moet je ook bewust zijn van de latentie in de ondersteuning, de fiets zal niet onmiddellijk reageren, maar als hij wel reageert, zal hij dat met kracht doen. Tijdens het rijden zult u duidelijk een aanzienlijk verschil voelen tussen de momenten waarop de assistentie ingrijpt en de momenten waarop deze niet ingrijpt.

Remmen vereist ook een beetje controle. De bediening is omgekeerd vergeleken met een normale fiets en de achterrem is minder krachtig dan de voorrem (althans op mijn fiets), dus het is beter om beide remmen tegelijkertijd te gebruiken, de combinatie van de twee biedt een indrukwekkende stop stroom.

Sterke punten

Motorkracht
Koppel/reactievermogen
Rijplezier
Snelheid
Soepel schakelen
Ondersteuningsniveau
Comfort op de weg
Hanglampen
Groot zadel
Krachtig remmen (met beide remmen)
Basis uitrusting
Levensduur van de batterij (zelfs met hulp)

Zwakke punten

Schermleesbaarheid
Achterrem niet krachtig genoeg
Ondersteuning van latentie
Zadel/pedaalafstand (niet geschikt voor grote maten)

Als deze fiets je verleidt, vergeet dan niet dat je € 100,- korting krijgt via de volgende link:
Lankeleisi X3000 Max / officiële website
De korting wordt automatisch toegepast op winkelwagenniveau.




Laurent Willen LAURENT WILLEN
Hoofd van mezelf op deze blog

Sinds 2006 deel ik mijn passies op mijn blog in mijn vrije tijd, dat geef ik de voorkeur aan het kijken naar onzin op tv of op sociale netwerken. Ik werk alleen, ik ben ongetwijfeld een van de laatste overlevenden van de wereld van blogs en persoonlijke sites.

Mijn specialiteit? Digitaal in al zijn vormen. De afgelopen 25 jaar heb ik voor multinationals gewerkt, waar ik digitale teams aanstuurde en een omzet genereerde van ruim € 500 miljoen per jaar. Ik heb expertise op het gebied van telecommunicatie, media, luchtvaart, reizen en toerisme.
Lankeleisi X2000 Max: test / mening
De Lankeleisi X2000 Max is gebaseerd op de X3000 Max, met dezelfde motor maar met een paar opmerkelijke verschillen, zoals het rijcomfort.
Lankeleisi RV 800 Plus 750W: test / review
Ik heb de Lankeleisi RV800 Plus getest met mijn gebruikelijke teststructuur om u te helpen bepalen of deze fiets geschikt is voor uw behoeften en verwachtingen.
Lankeleisi X3000 Max: test / review
De Lankeleisi x3000 Max is een dikke bruut, hij stuwt je met zijn twee motoren van 1000W en zijn koppel van 90 Nm naar bijna 50 km/u.
Urtopia Chord: test / mening
Na een eerste elektrische fiets van carbon te hebben getest, pak ik nu het tweede model aan dat met een aluminium frame op een breder publiek is gericht.
page index
Inhoudsopgave
prices
Prijs
notifications
Waarschuwingen
category
Categorie
comments
reacties


Vragen/Opmerkingen

Privacybeleid | Voorwaarden