Informatie wordt geladen, even geduld...loading
sluit dit venster
Lankeleisi X2000 Max: test / mening

notificationsNotificaties aanzetten
UitlegActiveer meldingen om op de hoogte te worden gehouden wanneer er nieuwe artikelen en deals beschikbaar zijn. U kunt zich op elk moment afmelden. Deze functie werkt niet op iOS.
Op deze pagina:
Video test
Speciaal aanbod
Tijdslijn
Uitpakken
Specificaties
Presentatie
Test op de weg
Trail test
Conclusie
Fietsen

Lankeleisi X2000 Max: test / mening


Gepubliceerd op: 29-07-2024 / gewijzigd: 29-07-2024
Het mooie weer keert eindelijk terug en we krijgen eindelijk een paar dagen zon tussen twee regenbuien door. Dit regenachtige weer heeft zich gevestigd in november 2023 en lijkt ons niet meer te willen verlaten. Ik breng het weer niet ter sprake om een gat in het gesprek te vullen, maar omdat het weer mijn fietsgewoonten sterk heeft veranderd. Normaal gesproken kan ik in januari beginnen met fietsen, maar met het slechte weer van dit jaar moest ik wachten tot maart. Sterker nog, de Lankeleisi X2000 Max zat bijna een maand in zijn doos voordat ik me buiten kon opstellen om erop te rijden en hem uit te proberen

De Lankeleisi X2000 Max is gebaseerd op de Lankeleisi X3000 Max die ik eind 2023 heb getest, maar met een paar verschillen wat betreft het frame, het zadel en het stuur. Deze nieuwe configuratie resulteert in een andere zithouding, en deze keer kan ik niet langer klagen dat het zadel te laag zit. Deze fiets is veel beter geschikt voor langere rijders dan de Lankeleisi RV800 Plus of X3000 Max. Voor de rest gebruikt deze nieuwe Lankeleisi X2000 Max dezelfde motorconfiguratie als de X3000 Max, met 1000 watt op elk wiel en een enorm koppel.

Video test

youtube previewyoutube preview


Audio taal: Frans

Ondertitels: Engels, Duits (ik voeg er zo snel mogelijk meer toe)

Bekijk de video op Youtube:Lankeleisi X2000 Max test/review

Speciaal aanbod

De Lankeleisi X2000 Max wordt alleen verkocht op de officiële website. Ik heb een exclusieve korting zodat je hem voor de beste prijs op het web kunt kopen:

Ik heb een exclusieve coupon van €100 die de prijs verlaagt naar €1699 en voor die prijs vind je nergens anders een equivalent

Om de code te activeren zonder dat je hem zelf hoeft in te voeren:

Activeer de promocode van €100

En vervolgens om de fiets te kopen:

Lankeleisi X2000 Max op officiële site

Tijdslijn

Half juni 2024: Ik ontvang de Lankeleisi X2000 Max, ik kan mijn motoren alleen in het weekend testen en helaas regent het bijna altijd

13 juli 2024: Ik kan eindelijk op pad met de motor, de test kan eindelijk beginnen.

Uitpakken

lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 2


De body van de Lankeleisi X2000 Max is iets kleiner dan die van de Lankeleisi RV800 Plus die ik net heb getest, en je zult snel zien waarom
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 3


De Lankeleisi X2000 Max komt bijna volledig geassembleerd uit de doos, met het voorwiel losgemaakt en op frameniveau geplaatst om de verpakking te verkleinen
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 4
Alles is zeer goed beschermd en je hebt ongeveer tien minuten nodig om alle banden door te knippen en alle beschermkappen te verwijderen

De fiets wordt geleverd met een aparte doos voor accessoires
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 6
Hierin vind je alles wat je nodig hebt voor de montage en nog veel meer:

- set inbussleutels

- schroevendraaier

- hangslot met sleutel

- pomp

- handleiding

De eerste stap is het monteren van het zadel. Het enige wat je hoeft te doen is de klem ontgrendelen, de zadelbuis op zijn plaats zetten, de verstelknop naar de andere kant draaien en dan de klem weer vastdraaien. Ik was verrast door de lengte van de zadelbuis
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 9
Tot nu toe waren alle Chinese fietsen die ik heb getest een beetje te klein voor mij, maar met een zitbuis als deze zal de Lankeleisi X2000 Max ongetwijfeld de eerste fiets zijn die aan mijn maat is aangepast.

De tweede stap is het terugplaatsen van de stuurbuis op zijn as; deze is opgevouwen voor transport
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 13
Het enige wat je moet doen is de spantang laten zakken, de stuurbuis plaatsen en de bevestigingsschroef aan de andere kant weer vastdraaien.



Vervolgens moet je de basis die het stuur vasthoudt ontgrendelen, 4 schroeven volledig losdraaien en het bovenste deel van de basis verwijderen
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 15
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 18


Pas de oriëntatie van het stuur aan volgens je voorkeuren en plaats dan de voet terug die je net hebt verwijderd om de 4 schroeven vast te draaien.



De volgende stap is het bevestigen van de koplamp aan de vooras, verwijder gewoon de bevestigingsschroef maar ik raad je aan om tegelijkertijd het spatbord te bevestigen
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 20
De handleiding vermeldt dit niet, maar als je het later bevestigt, wordt de toegang tot dit deel van de fiets moeilijker omdat het wiel dan alle ruimte inneemt



Nu moet je de fiets omdraaien zodat je het voorwiel kunt monteren
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 21
De fiets weegt ongeveer 35 kg, dus onderschat het gewicht niet dat het omdraaien met zich meebrengt, en vergeet niet om de fiets op een oppervlak te plaatsen waar geen krassen op komen, want er is niets om het stuur te beschermen als je hem op die manier neerzet.

Om het voorwiel te plaatsen, begin je met het verwijderen van de ijzeren staaf die de twee uiteinden van de vork verbindt. Dan moet je aan elke kant van het wiel een schroef verwijderen en dit is waar ik de meeste moeite had om het te monteren omdat de schroef erg vast zat. Ik moest een inbussleutel in combinatie met een tang gebruiken om hem te verwijderen. Bij deze schroeven zit een metalen cirkel met een soort rechthoekig uitsteeksel. Dit uitsteeksel moet in een heel specifieke richting worden geplaatst om het wiel goed op zijn as te laten passen.

Je zult moeten spelen met het aandraaien van de schroeven zodat de remschijf erin past

Zodra het wiel op zijn plaats zit, vervang je gewoon de schroeven aan elke kant, het metalen staafje mag niet terug op de fiets worden gezet
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 31




Nu moeten alleen nog de pedalen worden gemonteerd, wat vrij eenvoudig is als je het juiste pedaal aan de juiste kant van het crankstel monteert
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 34


En dat is het, de fiets is compleet.

Als je de fiets wilt opbergen, kun je hem opvouwen door de accu te ontgrendelen met de sleutel aan de onderkant van het frame. Gebruik vervolgens de grijze metalen hendel aan de rechterkant (schuif naar OPEN) en breng het stuur naar je toe om te beginnen met het openen van het frame. Wees voorzichtig, de batterij wordt niet ondersteund, dus hij kan uit zijn behuizing glijden als de chassisas naar beneden wijst. Ik merkte dit probleem niet op bij de X3000 Max, omdat de batterij niet zo snel uit het frame gleed.

Specificaties




Frame




KADER
Frame


FRAME
Frame van aluminiumlegering 6061






Voorvork


Oliegeveerde, gedempte voorvork van aluminiumlegering, veerweg 120 mm






Stuur


Aluminiumlegering 6061 stuur, 31,8*650mm






Crankstel


52T vierkant gat aluminium legering crankstel






Velg


Aluminium lichtmetalen velgen






Band


20*4.0 brede band CHAOYANG






Rem


DYISLAND hydraulische schijfremmen








Elektronisch




Motor


1000W 48V borstelloze motor voor en 1000W borstelloze motor achter, maximaal koppel 90Nm






Batterij


Samsung Lithium accu 48V 20AH, 21700 cellen






Regelaar


48V 36A vectorregelaar met dubbele aandrijving






LCD-display


LCD-kleurenscherm met snelheid, route, batterij, ondersteuningsniveau en meer






Koplamp


48V LED koplampen en LED achterlichten






Oplader


Lader 48V 3A






Versneller


U-bocht






Sensoren assistentie


Snelheidssensor






Afdichtingsniveau


IP54 (waterdicht voor dagelijks gebruik, geschikt voor gebruik in de regen)








Snelheid en autonomie




Puur elektrische modus


55-70 km






Modus trapondersteuning


100-130 km






Testomstandigheden


Na een volledige lading, 60 kg belasting, temperatuur 25°C, test bij 20 km/u. De werkelijke meting is de gemiddelde snelheid op een vlakke ondergrond








Transmissiesystemen




Variabele snelheid


Shimano 7 versnellingen






Schakelhendel


Shimano TX50






Achterderailleur


Shimano M310






Ketting


KMC 7s








Gewicht en belasting




Gewicht fiets


37 kg (81,57 lbs)






Maximale belasting op de fiets


180 kg (400 lbs)






Draagvermogen


24 kg (55 lbs)




[De verschillen met de Lankeleisi X3000 Max zijn als volgt:

- het stuur is kleiner (5 cm)

- het koppel is 90 nm in plaats van 95

- 35 kg in plaats van 37

De Lankeleisi X2000 Max heeft dus de meeste kenmerken van de X3000 Max met een paar verschillen, maar wat niet zichtbaar is in de specificaties is de configuratie van het stuur en het zadel. Het stuur is hoger en gedeeltelijk in hoogte verstelbaar. De zitbuis is ook veel langer, waardoor mensen van alle maten deze fiets in goede omstandigheden kunnen gebruiken

Presentatie

lankeleisi x2000 max test avis review 50


Net als bij mijn andere tests neem ik alle kenmerken van de motor door voordat ik overga naar de rijtest en in detail inga op de prestaties van de motor.

Kader
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 48


Het frame van de Lankeleisi X2000 Max is voornamelijk gemaakt van aluminium, dat met grote lasnaden in elkaar is gezet. Het frame is opvouwbaar, wat het transport makkelijker maakt, maar om de accu te verwijderen moet je ook het frame openen, wat ik minder praktisch vind. Het frame lijkt erg op dat van de Lankeleisi X3000 Max, maar de meest in het oog springende verschillen zitten in de vering, het zadel en het stuur.

De bekabeling is erg goed geregeld door een riviergrondel die de kabels aan de voorkant verzamelt en door het frame leidt.



Stuur
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 43


Het stuur is iets smaller dan bij de vorige modellen die ik heb getest, zodat je moeiteloos door een deur kunt. Links zit de bedieningsconsole, in het midden het display en rechts het schakelen en de gashendel. Het stuur is gemonteerd op een vrij grote buis die ook in hoogte verstelbaar is om je te helpen de meest geschikte positie te vinden. Dit stuur en de verstelbare hoogte zijn beter geschikt voor langere rijders dan andere fietsen die ik heb getest



Motor
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 53


Elk wiel is uitgerust met een 1000-watt motor en het is mogelijk om alleen op de achterste motor te rijden ('SINGLE' modus), wat de standaardconfiguratie is. Houd de + knop een paar seconden ingedrukt om de voorste motor te activeren. De fiets schakelt dan over naar de 'DUAL' modus, waardoor je het volledige vermogen hebt.

Ik heb de maximumsnelheid van de fiets getest zonder enige beperking (gewicht, wrijving, enz.) en haalde een maximumsnelheid van 52 km/u met het ondersteuningsniveau op maximaal en zonder snelheidsbeperking. In werkelijkheid is het hoogst onwaarschijnlijk dat je meer dan 50 km/u haalt, tenzij je heel licht bent en op een weg rijdt met minimale wrijving. Met vol gas en op een vlakke weg haalde ik 47 km/u. Ik moet zeggen dat ik 100 kg weeg, dus het is niet verwonderlijk dat de motor niet sneller kan.

De maximale snelheid hangt af van de mate van ondersteuning. Hier is een overzicht van de snelheid die ik per niveau heb bereikt:

SINGLE modus (één motor)

* Niveau 1:

Max snelheid: 22,5 km/u

* Niveau 2:

0-25 km/u in 7 seconden

Max snelheid: 31,7 km/u

* Niveau 3:

0-25 km/u in 11 seconden

Max snelheid: 35.5 km/u

* Niveau 4:

0-25 km/u in 9 seconden

Maximumsnelheid: 38 km/u

* Niveau 5:

0-25 km/u in 8 seconden

Maximumsnelheid: 39,3 km/u

Deze test is niet wetenschappelijk nauwkeurig omdat er rekening moet worden gehouden met de wegomstandigheden, de wind en andere factoren. Het doel is om je een idee te geven van de prestaties. Met een motor is de acceleratie niet bliksemsnel en boven de 30 km/u op een vlakke weg duurt het langer om de maximale snelheid te bereiken. Er zit ook een kleine vertraging in de snelheidsweergave, dus de cijfers kunnen afwijken van de GPS-snelheid.

Laten we eens kijken wat er gebeurt met 2 motoren.

DUAL-modus (twee motoren)

* Niveau 1:

Max. snelheid: 22 km/u

* Niveau 2:

0-25 km/u in 8 seconden

Max. snelheid: 32 km/u

* Niveau 3:

0-25 km/u in 5 seconden

Max. snelheid: 37.8 km/u

* Niveau 4:

0-25 km/u in 5 seconden

Max snelheid: 42,2 km/u

* Niveau 5:

0-25 km/u in 5 seconden

Max snelheid: 47 km/u

De tweede motor heeft geen echt effect op de eerste twee ondersteuningsniveaus, het is vanaf het 3e niveau dat de motor zichzelf vrijmaakt om veel sneller te accelereren en een hogere topsnelheid te bereiken

Crankset/Cassette
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 55


De fiets is uitgerust met een 52-tands crankstel en een 14-28 cassette met een Shimano M310 derailleur. Met deze combinatie (52x14 / 20 inch) heeft de fiets een ontwikkeling van ongeveer 6 meter per pedaalomwenteling, wat vrij laag is maar normaal voor een fiets met wielen van dit type. De keuze voor 52T geeft je een beetje extra boost wanneer de ondersteuning maximaal is, maar de motor is zo interventionistisch dat je het crankstel niet vaak volledig hoeft te gebruiken. Schakelen gaat erg snel en de bedieningselementen op het stuur zijn gemakkelijk te bereiken en reageren erg goed. De bedieningselementen zijn beter gepositioneerd dan op de Lankeleisi RV800 Plus

Wielen
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 46


De motorfiets is uitgerust met 20-inch wielen (velgen) en 4-inch banden. De velgen zijn uniform, terwijl die op de X3000 Max versierd waren met een soort gele honingraat, heeft de X2000 Max een minder verfijnde look. De banden daarentegen zijn hetzelfde. Ik heb de neiging om de banden maximaal op te pompen (40 PSI), maar als je wat meer comfort wilt is het waarschijnlijk beter om ze niet maximaal op te pompen. Met deze banddikte verminder je de schokken op de weg al enorm, de voorvering doet de rest.

Ik heb deze bandenspanning ook gebruikt voor mijn trailtest, het was iets minder comfortabel maar ik wilde niet echt van spanning veranderen afhankelijk van het wegtype.

Fietsveringen
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 45


De Lankeleisi heeft alleen voorvering, dus er is niets aan de achterkant om schokken te absorberen. Als je op de weg rijdt, zou je de afwezigheid van een schokdemper aan de achterkant niet echt moeten voelen. Ik voelde het omdat ik net een fiets had getest die in dat opzicht bijzonder efficiënt was, maar als je geen vergelijkingspunt hebt, zul je waarschijnlijk geen verschil merken. De voorvering doet zijn werk goed en als je de stijfheid vermindert, kun je op kasseien rijden zonder dat het onaangenaam wordt.

Remmen
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 23


De Lankeleisi X2000 Max is uitgerust met hydraulische schijfremmen en, net als bij de andere modellen die ik heb getest, zijn de rembedieningen omgekeerd en is de achterrem niet krachtig genoeg om de fiets voor een voldoende korte afstand tot stilstand te brengen. Je moet beide remmen gebruiken om ultra-efficiënt te kunnen remmen. Verderop in dit artikel zul je zien dat remmen met beide remmen eigenlijk behoorlijk bruut is.

Zadele
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 7


Er is niets bijzonders aan het zadel, dat dezelfde maat heeft als de meeste fatbikes, maar wat de X2000 Max zo speciaal maakt is de lengte van de zitbuis. Er zijn 15 schaalniveaus. Omdat ik de neiging heb om te klagen dat zadelbuizen te kort zijn voor mijn lengte, had ik de zadelbuis op het maximale niveau gezet en was ik verbaasd dat ik niet op de fiets kon komen! Ik moest het niveau met 5 inkepingen verlagen om een normale positie te vinden. Deze fiets is dus zeer geschikt voor lange mensen, wat bij de andere fietsen die ik heb getest lang niet het geval was. Met 15 verstelbare niveaus is deze fiets geschikt voor alle maten. Het stuur is ook in hoogte verstelbaar, maar met een kleiner verstelbereik

Batterij
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 35


De accu heeft een capaciteit van 20 Ah bij 48V/3A. Hij heeft een theoretische actieradius van 70 tot 130 km en kan in 5 tot 6 uur worden opgeladen. In werkelijkheid haalde ik een bereik van slechts 50 km voor het eerste deel van mijn test, waarin ik de prestaties van de motor testte. Dit is dus geen normaal gebruik. In normale omstandigheden, met een combinatie van ondersteuning en trappen, haal ik ongeveer 100 km.

Het is ongetwijfeld mogelijk om beter te doen, maar de motor is zo interventionistisch dat het moeilijk is om zonder hulp te rijden. De verleiding is ook groot om het vermogen van de motor te gebruiken, wat niet samengaat met een goede actieradius. Voor een fiets met dit gewicht en een motor met dit vermogen vind ik de actieradius meer dan voldoende. Ik betwijfel of gebruikers van deze motor geïnteresseerd zullen zijn in het afleggen van 100 km op één lading.

Scherm/bediening
lankeleisi x2000 max test avis review recensione bewertung opiniones recensie 41


Het scherm bevat de meeste informatie over de fiets, zoals de huidige snelheid, de afgelegde afstand, de maximale snelheid, de gemiddelde snelheid, het batterijniveau, het ondersteuningsniveau en de motormodus. Het scherm is redelijk compleet, maar het is niet aanraakgevoelig en het is ook niet mogelijk om een applicatie te gebruiken die gesynchroniseerd is met de fiets. Het grootste nadeel van dit scherm is de leesbaarheid in fel zonlicht - het is hetzelfde scherm als op de X3000 Max en andere Chinese fietsen. Dat is jammer, want in zonlicht is de snelheid leesbaar, maar is het onmogelijk om de gedetailleerde informatie te lezen.

Het scherm kan worden losgemaakt om de oriëntatie te veranderen, zodat je het spiegeleffect met de lucht kunt verminderen en de leesbaarheid kunt vergroten.

Accessoires
Net als de X3000 Max is de Lankeleisi X2000 Max zeer goed uitgerust. Hij is uitgerust met voor- en achterverlichting, spatborden (inclusief een volledig achterspatbord), een bagagedrager en een standaard.

De Lankeleisi doos bevat ook alles wat je nodig hebt om de fiets te monteren:

- inbussleutels

- schroevendraaier

- pomp

- hangslot

- montage- en gebruikershandleiding


Test op de weg

lankeleisi x2000 max test avis review 55


Ik doe meestal iets meer dan 50 km voordat ik mijn ervaring met de motorfiets ga beschrijven en tijdens die eerste 50 km test ik altijd dezelfde dingen:

- motorprestaties

- remprestaties

- vering

En deze keer heb ik een stresstest toegevoegd om een beter inzicht te krijgen in de inspanning die het kost om met deze motorfiets op de weg te rijden.

Remtest
youtube previewyoutube preview


Om de remtest uit te voeren, reed ik tot ongeveer 25 km/u en remde ik eerst met de achterrem (linkerhandgreep) en daarna met beide remmen. Het resultaat is veelzeggend, want met alleen de achterrem had ik ongeveer 7 seconden nodig om de motor tot stilstand te brengen. Met beide remmen had ik tussen de 2 en 3 seconden nodig.

De remweg is sterk afhankelijk van de snelheid en is niet lineair, wat betekent dat als je 50 km/u rijdt, je niet tussen de 4 en 6 seconden nodig hebt om te stoppen.

De Lankeleisi X2000 Max remt zeer krachtig wanneer je beide remmen gebruikt.

Snelheid/acceleratietest

Klimtest

Inspanningstest

Veringstest

Batterijduur
Zoals ik al eerder zei in deze review, is de theoretische levensduur van de batterij een beetje overschat. Ik haalde amper 50 km op mijn eerste lading, maar dat is niet verwonderlijk aangezien ik de fiets abnormaal gebruikte om hem te testen. De motor is comfortabel in gebruik, wat je ongetwijfeld zal aanmoedigen om hem vaker te gebruiken, wat een invloed zal hebben op de levensduur van de batterij, en je zou er verkeerd aan doen om jezelf dat te ontzeggen.

Als je op de motor rijdt en bereid bent om een beetje te trappen (bijvoorbeeld in ondersteuningsstand 3), zal de actieradius veel beter zijn en in dat geval zul je de 100-kilometergrens kunnen doorbreken.

Om bij de accu te komen moet je het frame openen, dus dat is niet altijd even praktisch. Wees ook voorzichtig bij het openen van het frame, want de accu schuift heel snel uit de behuizing. Het duurt minstens 6 uur om volledig op te laden.

Trail test

youtube previewyoutube preview


Trailrijden is niet mijn favoriete discipline, maar om een dergelijke fiets te testen, moet ik toch het gedrag van de fiets testen. Ik heb verschillende keren op een landweggetje gereden met veel begroeiing, een paar tractorsporen en een paar stukken met stro. Ik heb dit pad bereden met een enkele motor op de 3e ondersteuningsstand en de 7e versnelling.

Ik had het me waarschijnlijk makkelijker kunnen maken door voor een hoger ondersteuningsniveau te kiezen, maar dat vond ik niet erg praktisch. De vertraging van de motor is meer een probleem als je vaak moet versnellen en vertragen, omdat het dan moeilijker is om te anticiperen. Over het algemeen stuurt de motor goed op dit soort terrein, hoewel ik het soms wat moeilijker vond om de motor in het midden van het parcours te houden, maar dat komt ook omdat ik dit soort parcours niet gewend ben. De wielen en vering dempen onregelmatigheden heel goed, dus daar heb ik geen problemen ondervonden.

Ik denk niet dat deze fiets het meest geschikt is voor trails met moeilijkere omstandigheden, andere modellen zijn waarschijnlijk beter geschikt, maar voor dit type trail werkt hij in elk geval behoorlijk goed.

Conclusie

Het kleine broertje van de X3000 Max deelt veel van zijn kenmerken, te beginnen met de motor. Met 2000 watt en een royaal koppel maakt deze fiets een vliegende start zolang je beide motoren en minimaal het derde ondersteuningsniveau gebruikt. Onder dit niveau werkt de motor heel goed, maar de sensaties zullen niet hetzelfde zijn. De 2000 watt doen je snel vergeten dat deze fiets 37 kg weegt en omdat de motor erg interventionistisch is, zul je niet vaak moe worden van het trappen.

Ik heb mijn hartslag gemeten op een parcours dat ik meestal gebruik voor mijn fietstests en deze Lankeleisi X2000 max was veruit degene die de minste inspanning vergde. De motor is duidelijk een sterk punt van deze fiets, maar ik zou deze fiets niet in ieders handen leggen. Deze motor kan in enkele seconden van 0 naar 25 accelereren en kan tot meer dan 45 km/u klimmen, dus het is geen speelgoed. De vertraging van de motor is ook iets om op te letten, want als je snel een weg moet oversteken, kun je verbaasd zijn dat je niet meteen alle kracht tot je beschikking hebt. Hetzelfde geldt andersom: als je stopt met trappen, blijft de motor je een seconde of twee assisteren. Dit is allemaal geen probleem of fout van de fiets, maar wel iets om rekening mee te houden.

Het vouwframe is in grote lijnen hetzelfde als dat van de X3000 Max, maar met een groot verschil in de manier waarop het zadel en stuur zijn afgesteld. Deze fiets is veel geschikter voor langere rijders dan de X3000 Max, met een zeer lange zadelbuis en een in hoogte verstelbaar stuur. Het is de eerste fatbike waarop ik bijna gestrekt heb kunnen rijden. De voorvering doet zijn werk goed en het gebruik van grote banden helpt ook om een deel van de schokken van de weg te absorberen. Er is geen schokdemper aan de achterkant, maar als je op een goede weg rijdt, moet het gebrek aan vering geen probleem zijn. De vering raakt het frame niet als je een bocht maakt, dus je hebt een goede draaicirkel. Het stuur is smaller dan dat van de X3000 Max, en over het algemeen is de fiets redelijk wendbaar voor een fiets van dit type.

Het stuur heeft dezelfde configuratie als dat van de X3000 Max, en dat is een goede zaak, vooral omdat de lay-out van de versnellingshendels echt goed is. Het display is alleen moeilijk af te lezen bij fel licht

Het bereik hangt sterk af van wat je met de fiets doet, en omdat deze fiets je ongetwijfeld zal aanmoedigen om zijn vermogen te gebruiken, zal je bereik kleiner worden, maar niet zo groot dat je na een paar kilometer zonder batterij komt te zitten. Door de fiets het grootste deel van de tijd hard te rijden, kon ik 50 km afleggen. Als je wat normaler rijdt, kun je 100 km halen, wat bijna een prestatie is voor een fiets met dit gewicht en vermogen.

Het remmen is effectief als je beide remmen gebruikt, en het is zelfs behoorlijk bruut omdat het zo krachtig is. De achterrem is te zwak om alleen te worden gebruikt

Deze fiets kost aanzienlijk minder dan de X3000 Max zonder dat je grote offers hoeft te brengen, dus wat je hier hebt is een fiets die plezier en nut combineert voor een veel betaalbaardere prijs!

Sterke punten
Vermogen/acceleratie

Autonomie

Geschikt voor kleine en grote maten

Minder omvangrijk dankzij vouwframe

Behendig stuur

Smaller stuur

Soepel schakelen

Krachtig remmen (met 2 remmen)

Zwakke punten
Leesbaarheid display

Zwakke rem achter

Toegankelijkheid batterij

Laadtijd batterij

Volledige acceleratie alleen beschikbaar vanaf 3e ondersteuningsniveau





Laurent Willen LAURENT WILLEN
Hoofd van mezelf op deze blog

Sinds 2006 deel ik mijn passies op mijn blog in mijn vrije tijd, dat geef ik de voorkeur aan het kijken naar onzin op tv of op sociale netwerken. Ik werk alleen, ik ben ongetwijfeld een van de laatste overlevenden van de wereld van blogs en persoonlijke sites.

Mijn specialiteit? Digitaal in al zijn vormen. De afgelopen 25 jaar heb ik voor multinationals gewerkt, waar ik digitale teams aanstuurde en een omzet genereerde van ruim € 500 miljoen per jaar. Ik heb expertise op het gebied van telecommunicatie, media, luchtvaart, reizen en toerisme.
Lankeleisi X2000 Max: test / mening
De Lankeleisi X2000 Max is gebaseerd op de X3000 Max, met dezelfde motor maar met een paar opmerkelijke verschillen, zoals het rijcomfort.
Lankeleisi RV 800 Plus 750W: test / review
Ik heb de Lankeleisi RV800 Plus getest met mijn gebruikelijke teststructuur om u te helpen bepalen of deze fiets geschikt is voor uw behoeften en verwachtingen.
Lankeleisi X3000 Max: test / review
De Lankeleisi x3000 Max is een dikke bruut, hij stuwt je met zijn twee motoren van 1000W en zijn koppel van 90 Nm naar bijna 50 km/u.
Urtopia Chord: test / mening
Na een eerste elektrische fiets van carbon te hebben getest, pak ik nu het tweede model aan dat met een aluminium frame op een breder publiek is gericht.
page index
Inhoudsopgave
prices
Prijs
notifications
Waarschuwingen
category
Categorie
comments
reacties


Vragen/Opmerkingen

Privacybeleid | Voorwaarden